Thursday, March 31, 2011

adrenalin



Tessa Pollard bilang wanita lebih hebat berbanding lelaki dalam soal mengatasi masalah tekanan malah adrenalin wanita lebih stabil gitu meski saking banyaknya perkara yang harus mereka kerjakan dan ianya tidak pernah selesai..Apa benar deh..?


Siang tadi di sebuah pusat depoh di ibukota,aku memasuki sebuah opis yang dipenuhi oleh karyawan wanita bersama 2 orang teman yang menjadi pengiring aku.Saat menyerahkan dokumen dan baucar kepada seorang ketua staff di situ,kami meliburkan mata kami melihat senario para karyawan wanita bekerja..Di sini aku akui mereka bekerja sangat pantas dan sangat jelas dengan kesibukan mereka yang ke sana ke mari sambil diiringi dengan wajah-wajah yang serius..haha.


"Perempuan ni kalau bekerja memang fokus tapi sangat kelam kabut...tengok tuh,belum satu fail diuruskan sudah bising-bising,mulut kecoh macam kapal nak kena serang lanun..haha!".
Ouch!itu bukan aku yang bilang,tapi salah seorang temanku..


Sedang aku cuma tersenyum.Serius,aku tidak bilang apa-apa.Dalam fikiran aku cuma membenarkan kata-kata si ahli antropologi biologi itu.Let me smile okay.. :)



No comments:

Post a Comment