Thursday, March 24, 2011

kesempatan



Seandainya diberi kesempatan pada aku untuk menyatakan rasaku pada kebaikan-kebaikan dunia,aku akan berkata begini.
"Dunia,kau maafkan aku kalau aku sering saja lupakan kamu,tapi kamu jangan pernah lupakan aku.Itu sudah cukup untuk aku meminjam ruang udaramu".


Terus kesempatan yang lain untuk menyatakan rasa penghargaanku atas kemesraan para sahabat,aku akan bilang begini.
"Teman,ternyata yang paling bernilai itu rasa prihatin dan perkongsian kamu untuk orang seperti aku mendengar segala kisah suka dan duka kamu.Jangan pernah berhenti bercerita".


Untuk ortu aku yang jauh di seberang,aku titipkan awan-awan rindu untuk meredupkan hari-hari tuamu agar aku bisa punya kesempatan untuk bertemu kalian di mana-mana.Hadiah airmata ini sudah lama aku simpan selama aku hidup dalam pelayaran."Anakmu seperti dulu yang masih belum menemui pelabuhannya".


Pada lain-lain kesempatan,hidup ini kesempatan yang paling besar.Jangan pernah putuskan kesempatan dengan mengakhiri hidup lebih cepat kerna ia hadiah Tuhan.Tuhan tidak akan beri kesempatan ini dengan sia-sia sekalipun kita belum punya teks ucapan terima kasih pada DIA.Hargainya...



No comments:

Post a Comment