Saturday, December 4, 2010
skynet dengan alasan bodoh..!
Baru-baru ini ciskek aku punya kesudian untuk mengirimkan makanan-makanan ringan setelah gudang biskut aku kehabisan stok.Ya kerna di sini aku sukar amat mau mendapatkannya memandangkan pergerakan aku terbatas.Maka selepas menyenaraikan items dan menetapkan tanggal bila harus dikirimkan dia lantas mempersiapkan semuanya.
Sebelum itu mau dimaklumkan di sini tiada penghantaran terus gitu ke lokasi aku,jadi apa-apa harus dikirimkan terlebih dahulu ke address tetap aku di Taiping.Dari sana,ada pergerakan yang akan membawa resupp,makanya pengiriman oleh ciskek aku mesti sehari sebelum pergerakan dan pengumpulan.Cuma Kuala Lumpur-Taiping saja,masa yang diambil juga cuma paling lewat 1 hari setengah gitu.Ada kesempatan.
Justeru aku menyarankan agar menggunakan skynet,kompeni perkhidmatan kurier kerna kebiasaan aku itu ia pantas dan selalu tepat.Tidak pernah gagal sampai seperti yang dijanjikan,ya bukan kah itu juga motto mereka sebagai kompeni pengiriman pos ekspres.Tetapi akhirnya tanggapan aku salah toh..kalau saja mereka telah gagal melakukannya.Sehingga saat malam,barang yang dikirim itu masih belum sampai-sampai lagi di tangan temanku yang aku pesan supaya menerima.Gawat nih,seawal pagi esoknya pergerakan sudah diatur.Aku menyuruh ciskek aku untuk terus hubungi pejabat skynet,mereka meyakini bahwa barang itu sudah dihantar.Tapi barangnya mana...?
Sudah besoknya aku menelpon lagi temanku tapi ternyata masih tiada...Ketika dihubungi sekali lagi skynet,mereka punya alasan kekurangan staff dan kebergantungan pada situasi cuaca..Aku jadinya kurang faham,bukan kah ini kompeni yang dibayar perkhidmatannya dan sebagai kompeni yang sudah lama bertapak,tiada keraguan dalam soal-soal begini.Jawapan itu sama sekali tidak diterima!.Seharian itu juga barang tidak sampai.Saat waktu di penghujung waktu bekerja,skynet memaklumkan sekali lagi bahwa address itu tidak jelas!Wah,ini sudah bikin aku punya hati panas..padahal add itu sudah bertahun-tahun aku gunakan.Skynet seolah-olah menutup kesilapan mereka dengan mencipta alasan-alasan yang bodoh!.Apa dia fikir aku anak-anak yang bisa diotek-otekkan...Sewajarnya mereka menghubungi nomor hp yang disertakan sekali untuk maklumkan perkara yang tidak jelas.Tapi tidak apalah,maka aku texting add aku sekali lagi sama seperti apa yang dibagi sebelum ini.Besok paginya barang itu sudah diterima temanku...
Aku kesal dengan sikap ketidakprofesional skynet dalam hal sebegini.Dengan alasan yang diberi membikin kepercayaan aku luntur sama sekali.Kegagalan mereka menjadikan kegagalan barang itu sampai ke tangan aku dan harus menunggu suatu tempoh yang lama untuk dibawa ke sini.Kita bukan hanya membayar perkhidmatan tapi kita jugak membayar harga kepercayaan itu..
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment