Tuesday, June 14, 2011

terikat pada batu dalam ruang yang kelam





Mak aku bilang hari tiga..Malas mau bagitau bapa aku bilang hari apa.Semalam aku bagitau Luc,aku sudah terlangkau satu hari.Mungkin aku tidak seperti Bukan Hana Tajima yang semakin sleepless.Aneh,sejak akhir-akhir ini aku baru tersadar kalau hari ini sering dijadikan wordless wednesday.Kurang kata-kata tapi bergema satu lembah,satu dunia dengan suara.Pecah!.


Di sisi dunia yang lain,ada suara yang tersekat dengan tanpa sengaja.Bukan kerna mereka tidak mau bersuara,tapi kondisi mereka memaksa.Buntu.Keliru dengan permainan dunia yang mencengkam kehidupan dan jiwa yang hidup.Sekali lagi aneh kalau-kalau aku sudah tertidur dalam buaian halimunan.Telinga yang tersumbat dengan nyanyian malang dan mata yang tertutup dengan visual kelam.Ada suara yang bertingkah,melolong,tenggelam dan hilang kemudiannya.Capek dan mati!.


Di sini,sisi dunia yang sirna,mereka lebih suka membatu.Jadi batu.Kesian.



No comments:

Post a Comment