Wednesday, April 27, 2011

kota



"If you ever want to hide from the world,live in a small city,where everyone seems anonymous"- Ariella Montero in The Society Of S...(Susan Hubbard).


Kota ini sudah berjanji.Aku rasanya.Kalau kota ini kota yang kayak epitaf,yang menyembunyikan aku dalam suara yang hampir mati.Di sini tidak ditemukan pawaka yang membahang dalam dada.Hampir-hampir mati.Tapi dalam dingin pawitera.Sedu yang tersedut.Jadi ini bukan kota untuk jiwa yang romantikus.


Berani aku di sini untuk detik yang lebih lama.Kerna kota ini sudah cukup untuk sembunyikan aku.Berbaloi kalau mau melupuskan sebahagian jiwa yang rontok untuk pucuk yang baru.Sedar-sedar kau sudah dalam khayalan yang tercipta dari mimpi,impian dan harapan.Ah,paling tidak pun aku keempunan tidak menikmati kesibukan kota yang mati dengan kemesraan.


Aku percaya kalau kota yang bagus ialah kota yang menyembunyikan segala ingatan silam yang terlepas dan dilepaskan.Kota yang menyembunyikan dari segala hal yang menipu dan tertipu.Kota terbaik adalah minda kita.



No comments:

Post a Comment