Wednesday, November 24, 2010

rotinya tidak ada inti




Misalnya kondisinya begini...

Kalau aku pandai menyanyi-belum tentu aku menjadi penyanyi.
Kalau aku pandai berlakon-belum tentu aku menjadi bangsawan.
Kalau aku pandai bermain sepakbola-belum tentu aku menjadi bintang bola.
Kalau aku pandai bergaya-belum tentu aku menjadi modelnya.
Kalau aku pandai memasak-belum tentu aku menjadi chef.
Kalau aku pandai menembak-belum tentu aku menjadi soldadu.
Kalau aku pandai berbohong-belum tentu aku menjadi seorang penipu.
Kalau aku pandai berkata-kata-belum tentu aku menjadi kekasihnya.
Kalau aku pandai bermadah-belum tentu aku menjadi pujangga.
Kalau aku pandai bersilat-belum tentu aku pertahankan diri.
Kalau aku pandai mengaji-belum tentu aku seorang qari.
Kalau aku pandai berceramah-belum tentu aku jadi ahli politik.


Apa yang kita boleh buat sebenarnya..?
Selalu kita fikir bila seorang itu begitu sudah tentu dia hebat.
Its a bullshit!

Yang sebenarnya cuma kulit buku yang kita baca...isinya langsung tidak diteroka.

No comments:

Post a Comment